Nytta
InCheck är en digital tjänst för hantering av krav från många olika källor.
Arbetet med att besvara krav - till exempel i kvalitetssystem, upphandlingar och certifieringsprocesser - innebär många ärenden, interaktioner och omfattande dokumentation. InCheck gör det möjligt för alla parter - de som skapar, använder och besvarar krav - att effektivisera både sitt arbete och hela flödet.
Med InCheck behöver du inte definiera alla krav själv - använd krav som andra i din bransch delat i tjänsten, till exempel Miljöbyggnad iDrift för samhällsbyggnadsbranschen.
Skapa krav
-
InCheck baseras på en standard för strukturering av kravdefinitioner. Genom standarden kan dina kravdefinitioner utbytas digitalt. Det öppnar nya möjligheter att effektivisera all kravhantering.
-
InCheck möjliggör digital samverkan inom och mellan organisationer. Det handlar bland annat om att slippa definiera krav som redan finns tillgängliga och att automatisera flödet av kravrelaterad information.
Använda krav
-
Med InCheck blir hanteringen av krav som används om och om igen enklare. Genom projektmallar kan du göra kontroll av kravuppfyllnad repeterbar och minimera administrationen för att sätta upp projekt.
-
Repeterbara krav brukar förekomma i stora volymer i många projekt. I InCheck får du överblick samtidigt som du kan gå ner i detaljer.
Besvara krav
-
I InCheck säkras spårbarheten genom att varje krav blir en uppgift, där all kommunikation och information om både krav och efterlevnad samlas. Det underlättar för alla inblandade parter och gör det enkelt att ersätta ansvariga personer.
-
Att ansvara för eller delta i kravkontroller innebär hantering av mycket information och många interaktioner med andra personer i en mängd kanaler. Med InCheck har du total överblick på status och kontrollresultat i en kanal - du får helt enkelt en bättre arbetsmiljö.